Organizacja firmowej imprezy - Poradnik

Każda uroczystość wymaga odpowiednich przygotowań – z jednej strony organizatorzy chcą sprostać oczekiwaniom zaproszonych gości, z drugiej we właściwy sposób uczcić daną okazję. Zorganizowanie imprezy firmowej może być szczególnie wymagające ze względu na liczbę uczestników spotkania oraz obecność specjalnych gości, z którymi łączą nas istotne powiązania biznesowe. Realizacja przedsięwzięcia wymaga zespołowego działania w oparciu o starannie przygotowany plan. Przystępując do organizacji imprezy, należy skupić się na kilku najważniejszych punktach:

Koncepcja i budżet
Aby móc rozpocząć konkretne działania, trzeba jasno określić cel bankietu oraz dostępny budżet. Impreza bez wyraźnego planu i pomysłu może okazać się nieatrakcyjna dla gości, warto więc dostosować miejsce i towarzyszące jej wydarzenia do charakteru spotkania. Pomocą mogą służyć firmy eventowe, na co dzień zajmujące się organizacją tego rodzaju uroczystości. Jest to korzystne wyjście, ponieważ nie obciążamy pracowników dodatkowymi obowiązkami związanymi z koordynowaniem przygotowań do imprezy. Minusem mogą być dla wielu koszty takich usług. Jednak należy wziąć pod uwagę, że współpracując z firmą eventową, możemy określić dostępny budżet i osobom doświadczonym o wiele łatwiej będzie przewidzieć, na co możemy sobie pozwolić w obrębie dostępnej kwoty. Jeśli podejmujemy się samodzielnego przygotowania imprezy, warto negocjować z dostawcami i właścicielami hotelu lub restauracji. Zwłaszcza w przypadku dużych zamówień i znacznej liczby gości można liczyć na preferencyjne ceny.

O czym nie można zapomnieć
Udana impreza firmowa to nie tylko smaczne jedzenie i komfortowa sala, w której będą przebywać goście. O końcowym wrażeniu decyduje wiele szczegółów, których dopilnowanie spoczywa na organizatorach. Planując bankiet, trzeba rozważyć, czy potrzebne będą noclegi lub transport – ich rezerwacji także należy dokonać odpowiednio wcześniej i w dobrym tonie jest, by nie przerzucać tego obowiązku na uczestników. W zależności od potrzeb może okazać się, że lepszym rozwiązaniem jest zorganizowanie imprezy w hotelu, a nie restauracji.

Autor