Krakowski Szlak Techniki

Kraków to nie tylko miejsce silnie związane z dawną kultura i historią Polski, chrześcijaństwem, kulturą żydowską lecz także to miejsce z wieloma niezwykle cennymi zabytkami techniki, głownie powstałymi w XIX i XX wieku.

Krakowski szlak Techniczny jest pierwszą tego typu inicjatywą w naszym kraju. Obejmuje on aż 16 różnych obiektów i miejsc związanych z historią i przemysłem naszego kraju. Od momentu jego utworzenia - czerwiec 2006 roku, jest on niezwykle popularną formą zwiedzania i poznawania Krakowa.

Jak już zostało wspomniane, składa się z 16 etapów. Oto wszystkie z nich:

1. Stacja kolejowa,
2. Browar rodziny Gőtzów,
3. Podkop Talowskiego i wiadukt kolejowy,
4. Elektrownia teatru miejskiego,
5. Kuźnia Zieleniewskich,
6. Strażnica pożarnicza,
7. Wiadukt kolejowy,
8. Przepust drogowy przy ul. Miodowej,
9. Elektrownia krakowska,
10. Zabytkowa zajezdnia tramwajowa,
11. Gazownia miejska,
12. Most Podgórski,
13. Most Piłsudskiego,
14. Bulwary Wiślane,
15. Elektrownia podgórska,
16. Fabryka Schindlera.

Wobec coraz większego zainteresowania dawną techniką, przemysłem, szlak techniki jest z każdym rokiem ulepszany, by mógł stać się bardziej atrakcyjny dla zwiedzających. Dowodem tego może być Fabryka Schindlera, która została zamieniona w muzeum przyciągające do siebie każdego roku tysiące turystów z całego świata. Dlatego będąc w Krakowie przez kilka dni, warto poświęcić jeden z nich na zwiedzanie najważniejszych zabytków techniki, które wiele nam powiedzą o historii i rozwoju tego miasta.

Autor